Správné držení těla je základ zdraví

Správné držení těla dostal do vínku každý z nás. Bohužel vliv životního stylu, který se zakládá na prosezeném studiu v mládí a dále sedavém zaměstnání, nám tento dar doslova deformuje. Zkrácené šlachy a ochablé svaly mají za následek nepřirozené pozice, ve kterých si přetížené tělo nachází úlevu od různých bolestí způsobených právě svalovou dysbalancí. Jak z toho ven? 

Prázdninová akce na vybrané modely od 26.6. - 24.7.

 

 
Špatné držení těla aneb nejčastější chyby

Ke zmíněnému sedavému způsobu života a malé fyzické aktivitě, což jsou jedny z hlavních příčin většiny problémů špatného držení těla, se setkáváme s řadou každodenních „drobností“ s negativním vlivem na naše zdraví. Samostatnou kategorií je nadváha, která přetěžuje celý pohybový aparát. Patří sem však i nevhodné boty s podpatkem, které mají za následek přesun těžiště. Dalším „zlozvykem“ je nošení kabelky, tašky nebo notebooku v ruce či na jednom rameni a nesmíme opomenout ani spánek, kdy mnoho lidí podceňuje výběr kvalitní matrace. 

Příklady špatného postoje a držení těla

Držení těla vypovídá nejen o naší kondici, ale je také důležitou součástí neverbální komunikace. Špatné návyky, oslabení svalů a středu těla má za následek nejen bolest zad, ale také bolest krční páteře a ramen, migrény a přetěžování kloubů, které vede až k artróze.

- Nejčastějším zdrojem bolesti krční páteře je dlouhé sezení u počítače, při kterém jsou záda ohnutá a hlava lehce zakloněná.

- Asymetrické zatěžování jedné poloviny těla při postoji (například u pultového prodeje a pásové výroby, kdy se během směny „přešlapuje“ z nohy na nohu). V této situaci se přetěžují klouby vždy na jedné straně. Zaměřte se tedy na rovnoměrný postoj na šířku kyčelních jamek, lehce pokrčte kolena a váhu na chodidlech rozložte rovnoměrně mezi patu, malíček a palec.

- Kulatá záda a svěšená ramena jsou opět typická pro sedavé zaměstnání, ale vznikají také dlouhým koukám do mobilu. Nemalou skupinu tvoří i maminky, které se často sklánějí k dětem a chovají je.

- Naopak prohnutá záda v oblasti beder se objevují u nadváhy a velkého břicha, kdy se těžiště přesouvá mimo střed těla. Toto špatné držení těla je typické pro muže s bříškem.

Se správným držením těla pomohou vhodné boty

Důležitá je aktivace vnitřního svalstva a hlubokého stabilizačního systému. Ten lze posílit pravidelným cvičením a podporou správného postoje. Můžete také vyzkoušet způsob, jak cestě za správným držením těla pomoci nejpřirozenější cestou, a to obyčejnou chůzí. Je však potřeba zvolit vhodný přírodní terén, ve kterém se chodidla boří a pro koordinaci a stabilizaci těla se využívá právě hluboké svalstvo.

   

Většina z nás však nemá možnost chodit denně několik kilometrů po mechu či písku. Existuje však snadná alternativa, a to ve formě bot s měkkou a pružnou podrážkou, která simuluje chůzi po přírodním podkladu i na tvrdém chodníku uprostřed města. Měkké odpružení navíc šetří klouby při nárazech Zjistěte o této zdravotní obuvi více během chůze. Tato specializovaná obuv má kořeny ve Švýcarsku a je ve světe známá pod značkami kybun a Joya. 

Zajímají vás o zdravé chůzi a správném držení těla další podrobnosti? Neváhejte nás navštívit v naší kamenné prodejně, nebo nás kontaktujte. Rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti a poradíme vám na cestě ke zdravému a silnému tělu.

Web zdravekroky.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zjistit více informací